lördag 15 september 2012

Webbdesigna.se en bra sida för att skapa hemsida?

Har funderat ett tag på att skapa ytterligare någon hemsida, fast då inte på blogspot.se utan istället fixa ett eget domännamn. Har lite tankar och idéer om vad en sådan sida skulle kunna tänkas handla om, problemet är bara att jag inte kan särskilt mycket om hur man skapar hemsidor. Blogger är ju väldigt lätt att ha och göra med på den fronten, allt är liksom färdigt. Men skam den som ger sig, nu är det så att jag hittat en sida om webbdesign med en massa guider om hur man fixar och trixar med saker i html och css som de olika kodspråken kallas. Jag gillar verkligen sidan eftersom den innehåller väldigt mycket och är välstrukturerad.
Klar och tydlig design
Dock blev jag lite konfunderad när jag klickade på sidan bygga hemsida och sedan vidare till skapa startsida, då stod det plötsligt ”starta EVRSoft First Page 2006” ett program jag varken tror jag har eller någonsin har hört talas om. Guiden verkar väldigt bra i övrigt, problemet är bara att jag inte för mitt liv kan hitta någon information om EVRSoft First Page 2006. Ska leta vidare på sidan, men snart ger jag upp, tråkigt eftersom den verkade väldigt bra annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar