fredag 12 juli 2013

Fotboll ger mig fotvärk

Äntligen är Dam-EM i fotboll igång. Synd att de svenska damerna bara fick 1-1 mot Danmark. De borde ha vunnit, de var de värda. Tråkigt att de missade två straffar, hur ofta händer de?

 Jag gillar själv att spela fotboll och var med i ett korplag för ett par år sedan. Nu har jag lagt fotbollsskorna på hyllan, eftersom tiden tyvärr inte finns. Istället joggar jag och går till gymmet.

 När jag tänker på mina år på fotbollsplanen är det en sak som nästan alltid dyker upp som en bild i huvudet. Det är hur jäkla ont jag hade i fötterna efter matcherna. På den tiden när jag spelade hade jag inte vett att införskaffa ett par nya fotbollsskor utan spelade med ett par låneskor.

Fotbollsdojor
Det gäller att man har skor som tål alla smällar på planen

Jag var alltid rejält svullen om hälen och om stortån. Tidigare fick jag även ont när jag joggade men sen skaffade jag ett par riktiga joggingskor och nu slipper jag värk. För någon vecka sedan blev jag inbjuden att hoppa in igen i ett annat korplag, så nu letar jag ett par bättre skor för bollspel.

Hittade en del modeller på fotbollsskor.nu men är inte riktigt säker på om de passar för damer? Ska besöka Intersport idag, så får vi se om jag beställer på nätet eller köper i affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar