torsdag 26 september 2013

Våga för att vinna

Inget ordspråk känns så rätt i denna tid som ”man måste våga för att vinna”. När jag tänker på de personer i mitt liv som verkligen lyckats, har de alla gemensamt att de verkligen vågat ta steget ut i osäkerheten. Det kan handla om att man valt att lägga väldigt mycket tid på studier, företagande, konst, sport eller på familjeliv.

Det finns mängder av olika vägar man kan ta i livet, men om man inte risker något kommer man inte heller att vinna. Och även om man misslyckas från gång till gång, så får man garanterat mängder av nya erfarenheter och upplevelser.

Själv är jag något av en risktagare inom vissa områden. T.ex. har jag vågat mycket när det handlar om jobb och relationer. Däremot är jag lite mer avvaktande när det gäller vissa aktiviteter som dans (även om jag nu vågat prova på detta).

När det gäller spel och sport är jag riktigt vågad. Jag gillar kicken man får av att hoppa bungyjump, prova på amerikansk fotboll eller spela om pengar. Just den där känslan av att det är nu det gäller, allt eller inget, är oslagbar. Den gör att man känner att man lever på riktigt.

I höst har jag tänkt hänga med en vän på Roller derby, det verkar vara min cup of tea!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Texas_Roller_Derby_Lonestar_Rollergirls.jpg
Tuffa tjejer de gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar