torsdag 22 november 2012

Dags att ta tag i träningen

Jag har gått och blivit en soffpotatis. Den senaste tiden har jag haft väldigt mycket för mig och allt tar tid. Tyvärr har det lett till att jag inte tränar så mycket som tidigare, ja skall jag vara ärlig, har jag inte tränat någon gång de senaste 3 veckorna.  Nu börjar det kännas av på allvar. Känner mig både svag i benen och märker hur jag lätt blir irriterad, har även haft lite svårt att sova den senaste tiden.

Att träning eller icke-träning påverkar hur vi mår är jag övertygad om. Särskilt nu när det är så mörkt ute ständigt, då är de viktigt att ”skaffa lite extra energi” på något annat vis. För mig har löpning kombinerat med styrketräning under flera år hjälp mig att fokusera under årets mörkare månader. Men nu har jag alltså tyvärr brutit denna vana.
jag måste komma igång med min träning igen!
Dags att ta tag i löpträningen igen!

I ett försök att åter komma på rätt köl och bryta trenden med soffsittande framför TV-apparaten efter arbetet, har jag bestämt mig för att köpa in lite nya träningskläder.  Har kikat runt en del på Intersport och Stadium nere på stan och hittade en del plagg som jag tyckte var fina. Men det var först igår som jag på allvar tog tag i de hela och satte mig ner med datorn för att se vad butikerna på webben har att erbjuda.

Såg bland annat att det finns en del fina träningskläder hos Fyndiq, som är ett internetvaruhus som i likhet med exempelvis Överskottsbolaget säljer fyndvaror. Hittade en riktigt fin löpardress, som jag ska köpa. Sen finns det ingen återvändo längre, bara att se till och börja träna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar